Clubnieuws: TOGB kreeg US 1 uit Amsterdam op bezoek in een volle Den Opper. Michel, Milo de Boer en Leroy Heemskerk waren erop gebrand om wederom een goed resultaat neer te zetten. De seizoensopening tegen US bracht een 9-1 overwinning op de borden. Zou dit weer mogelijk kunnen zijn ?

Clubnieuws: Verslag van TOGB

Leroy mocht beginnen en die moest meteen diep gaan tegen Pieter Danes, maar gelukkig voor de TOGB’ers, trok Leroy aan het langste eind. 1-0

US kwam met een invaller. Michel de Boer mocht beginnen tegen hem, maar het klasse verschil was te groot; 2-0

Milo op zijn beurt, opende tegen Jeroen Hendriks, waar hij in de uitwedstrijd van verloren had. Hij was geband op de overwinning en ondanks dat het in het begin niet lekker liep, knokt hij zich op karakter langs Jeroen. De trainingsarbeid werpt zijn vruchten af. BAM; 3-0 op de borden.

Zou de 10-0 er echt inzitten? De aanwezigen in Den Opper gingen er nog beter voor zitten.

De 4-0 en de 5-0 volgden. De spelers kregen even een korte pauze, waarna Leroy aan zijn klus tegen Jeroen ging beginnen. De wedstrijd ging gelijk op. Er volgde een beslissende 5de game. De spanning was te snijden in de zaal, maar zeker ook bij de aanwezige toeschouwers. Maar in dit geval moest TOGB even slikken, want Leroy kon het niet bol werken. Een 5-11 verlies in de 5de game betekende het eerste punt voor US.

Milo tegen de invaller en Michel tegen Jeroen boekten beide een reguliere overwinning in 3 games; 7-1 Milo mocht in de een na laatste wedstrijd tegen Pieter Danes, en waar hij tegen Jeroen nog op karakter wist te winnen, ging het hier net even anders. In 4 games verloor Milo verassend genoeg; 7-2

Leroy trok de laatste partij, zoals verwacht mocht worden, wel naar zich toe waarbij de eindstand werd bepaald op 8-2. Op zich een mooie overwinning, maar er had zeker meer ingezeten.

Stand bovenaan in de eerste divisie:
TOGB – 52 punten
Klimaatgroep Stars – 44 punten
Tempo Team – 41 punten

As zaterdag is er weer een thuiswedstrijd voor heren 1 in Den Opper. Dan komt Tempo Team op bezoek; aanvang: 14.00 uur

Overige wedstrijden:
TOGB/BNLGroupTaverzo – Rega 1 (wordt gespeeld in Zoetermeer)
TOGB 2 – Amsterdam 1