De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen was er gelijk eentje van een strijd der titanen voor TOGB. Michel de Boer, Adam Hmam en nieuwkomer bij TOGB, de 17 jarige Tim Gras reisden af naar Middelstum, om aan te treden tegen Klimaatgroep Stars.

Clubnieuws TOGB

Klimaatgroep Stars heeft zich behoorlijk versterkt deze winter en heeft hetzelfde doel als TOGB. Volgend seizoen uitkomen op het hoogste niveau; de eredivisie. Michel (zie foto) mocht in de openingswedstijd aantreden tegen het 19-jarige Zwitserse toptalent Pekka Pelz. En dat hij een talent is liet hij meteen zien, door van routinier Michel in 5 games te winnen. Daarna mocht Tim aantreden tegen Colin Rengers. Tim pakte brutaal de eerste game, maar dat was helaas ook de enige. Colin won zijn partij.

Adam won zijn partij in 4 games van Nathan vd Lee, maar de dubbel samen met Michel moesten zij aan de tegenstander laten. Een 3-1 achterstand. Iets ongewoons de laatste jaren voor vlaggenschip van TOGB.
Michel won de vijfde partij, moeizaam in 5 games, van Colin; 3-2. Daarna mocht Adam tegen Pekka. En die donderse Pekka wist ook van Adam te winnen; 4-2. Tim wist daarna in 5 games van Nathan te winnen; 4-3. Adam speelde de enige 3-gamer van de dag en wist te winnen; 4-4.

De spanning was behoorlijk aanwezig, en het publiek in het hol van de leeuw was behoorlijk aanwezig. Michel moest zijn laatste partij winnen, maar met de vermoeidheid in de benen, moest hij het hebben van zijn gedrevenheid en concentratie. Gelukkig won Michel en stond TOGB voor het eerst op voorsprong: 4-5. De laatste wedstrijd mocht Tim tegen Pekka, en zoals het de hele wedstrijd al ging, werd ook deze wedstrijd in 5 games beslist. Helaas, zat het Tim niet mee. Met een stand van 10-10, ging er om de beurt geserveerd worden. Maar zat het Pekka mee met de netballen, waardoor Tim uiteindelijk zijn meerdere moest erkennen in Pekka.

De eindstand kwam op 5-5. Een uitslag waar wij gezien het begin van de partij vrede mee hebben, maar waar wij stiekemweg toch wel op meer hoopten.
De strijd is los en het worden nog 9 spannende wedstrijden.

TOGB/BNLGroupTaverzo mocht 25 km dichter bij huis tegen Argus. Benjamin, Thomas en Mark pakten brutaal een 0-3 voorsprong maar even leek het dat ze het daarbij moesten laten want de volgende 5 partijen gingen verloren. Gelukkig wist Benjamin nog een partij te winnen waardoor TOGB uiteindelijk maar met 6-4 verloor.

Overige uitslagen:
Gorkum 1 – TOGB 2 9-1
ATTC Evo-Repro 1 – TOGB 3 – 7-3
Gorkum 3 – TOGB 4 3-7
Rijnsoever 5 – TOGB 6 10-0
Rijnsoever 10 – TOGB 7 5-0
Rijnsoever 11 – TOGB 8 4-1

Volgende week speelt het eerste herenteam thuis om 14:00 tegen Tempo-Team. TOGB/BNLGroupTaverzo 1 speelt tegen VTV (N).