Veelgestelde Vragen over de NTTB App en de digitale ledenpas

Op 1 juni 2020 is de NTTB App gelanceerd.

In deze Q&A geven we een reactie op veelgestelde vragen. Veelgestelde vragen over het Digitaal WedstrijdFormulier vind je hier.

Staat je vraag er niet bij, mail je vraag of feedback over de NTTB App aan ons.

Gebruikte afkortingen
AVG: Algemene Verordening Gegevensbescherming
DWF: digitaal wedstrijdformulier
NAS: NTTB Administratie Systeem
WS: wedstrijdsecretaris
CL: competitieleider
NPC: non playing captain (aanvoerder/coach/begeleider)

NTTB App

Is het alleen een app of is dit ook op een computer te benaderen?

Voorlopig is de NTTB App alleen via de app (telefoon en tablet) beschikbaar. Toegankelijkheid via een website staat gepland voor 2021.

Welke iOS en Android versies worden ondersteund?

Vanaf iOS 8 (door Apple bepaald) en Android 6.

Hoe maken spelers een account aan?

De NTTB App is beschikbaar voor iedereen. NTTB-leden kunnen aanvullend inloggen om gebruik te kunnen maken van zowel het digitale lidmaatschapsbewijs (ledenpas) als het digitale wedstrijdformulier. Registreren kan met het bondsnummer en het e-mailadres dat door de ledenadministrateur van de vereniging in NAS geregistreerd is. Na registratie ontvang je een e-mail met de link om de eerste keer in te loggen (op de telefoon of tablet). Als je niet weet met welk e-mailadres je in NAS staat, neem dan contact op met de ledenadministrateur van je vereniging. Als je geen e-mail ontvangen hebt controleer dan eerst je spam-box. Als hier ook niets in zit, neem dan contact op met DWF@tafeltennnis.nl.

Hoe reset je een wachtwoord?

Dit kan op het startscherm van de app, hier kom je door uit te loggen. Vul je bondsnummer in en klik op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten”. Je ontvangt dan een e-mail met een link.

Worden er nog functies toegevoegd aan de NTTB App?

De NTTB App ontwikkeling is in volle gang. Op dit moment ligt de focus volledig op de pilot met het digitale wedstrijdformulier. Deze functionaliteit en het bedieningsgemak hebben de hoogste prioriteit gekregen. Later volgt meer aandacht voor de lay-out en de ontwikkeling en ingebruikname van andere functies. Input vanuit de pilotfase wordt meegenomen in de lijst met ontwikkelingen.

Is er een Helpdesk?

Ja, zie https://tafeltennis.nl/helpdesk-nttb-app/. Deze is Helpdesk is voor technische vragen. Voor inhoudelijke vragen over de competitie kun je als speler contact opnemen met de wedstrijdsecretaris van je vereniging. De wedstrijdsecretaris kan contact opnemen met de betreffende competitieleider.

Ledenpas

Vervalt de huidige ledenpas?

Voor de ledenpas maakt het niet uit of deze fysiek of digitaal is. Beide zijn reglementair toegestaan. Fysieke ledenpassen worden niet meer gemaakt, nieuwe leden hebben dus alleen nog de digitale ledenpas via de NTTB App. Wanneer je de fysieke pas kwijt bent kun je vanaf nu de digitale ledenpas gebruiken.

Is de NTTB App met lidmaatschapsbewijs een vervanging bij eredivisie voor de fysieke ledenpas?

Ja. Niet alleen voor de eredivisie, maar voor alle leden is dit het bewijs van lidmaatschap van de NTTB.

Welke persoonsgegevens kun je zelf beheren?

Je e-mailadres en de privacy-instellingen. Let op: Het Hoofdbestuur vindt het ongewenst dat in gepubliceerde uitslagen en persoonlijke resultaten sommige namen van spelers niet of onder de noemer “anoniem” worden vermeld. Het Hoofdbestuur heeft daarom op 10 september 2020 besloten dat deelnemers aan NTTB-competities niet als anonieme speler in uitslagen en/of persoonlijke resultaten mogen worden vermeld. Dit betekent dat vinkje “b)” in de toestemmingsverklaring (privacy) verplicht aan moet staan voor alle competitiespelers.

Waarom moet er toestemming gegeven worden om je geboortedatum zichtbaar te maken?

Bijvoorbeeld bij jeugdtoernooien voor indeling, competitie-indeling, etc. Dat is alleen voor de organisatoren of competitieleiders, geen AVG-afwijking. Het mag ook uitgevinkt worden, maar dan komen er beperkingen in het gebruik bij NTTB-evenementen en -producten.

Zijn alle wijzigingen in de NTTB App (van e-mailadres, gegevens vereniging) ook direct in NAS aangepast? Of geldt dat alleen voor de uitslagen?

Alleen privacy, e-mailadres en wedstrijdresultaten.

 

Wat als er in je lidmaatschapsbewijs informatie ontbreekt of niet correct is?

In de meeste gevallen is de informatie in NAS dan niet correct. Meld dit bij DWF@tafeltennis.nl. Het kan een dag duren voordat informatie uit NAS beschikbaar is in de NTTB App. Als je je spelregelbewijs gehaald hebt is dit niet direct zichtbaar in het lidmaatschapsbewijs. Dit hoef je niet te melden. Als het na 4 weken nog steeds niet toegevoegd is, kun je wel contact opnemen met DWF@tafeltennis.nl.

Ik wil of kan niet registreren omdat ik geen smartphone heb of een smartphone met een te lage iOS of Android versie. Kan ik wel competitie spelen?

Ja, je kunt gewoon competitie spelen. Het wedstrijdformulier kan ingevuld worden door een teamgenoot of NPC. Ook blijft de mogelijkheid om het rechtstreeks in NAS in te vullen (door de wedstrijdsecretaris). Het papieren formulier zal na de pilot niet meer leidend zijn, maar kan op de club gebruikt worden, zodat de uitslagen later ingevoerd kunnen worden.